NoSuperhuman

If I go crazy then will you still call me superman?

kan det vara så min själ smakar?

Publicerad 2012-11-13 02:29:26 i Allmänt,

 
Ibland känns det som att det lättaste vore att bara släppa allting.
Att bara glömma.. Just det, "bara".
Det kanske kommer att lösa sig i slutändan, men det kommer aldrig bli som förut.
Jag står fortfarande för allt jag sagt och gjort, absolut!
Men jag visste inte att en person kunde rasera allt.

Och visst, man kan få sitt hjärta krossat av någon, men det kommer alltid någon ny, det blir bra igen.
På något vis blir det alltid bra igen.. Ja ni fattar..
Men det här handlar om mitt kött och blod. 
Om dom som jag älskar mer än livet.
Dom som jag utan att blinka skulle gå i döden för.

Min mamma.. Har inte hon gått igenom nog..? Älskade, älskade mamma.
Varför kan du inte se att det är av kärlek hon gör det här.
Hon slåss för barnen skull, för deras välmående.
Hon slåss för våran familj.

Det är så galet det här.
Helt jävla overkligt..
Förut kom folk alltid fram till mig och sa:
"Ellen.. Ni är dom starkaste jag vet."
"Tänk om jag också hade haft så starka band till min familj."
"Ni har alltid varandra att falla tillbaka på.. Ni ställer alltid upp för varann"
 
"Som man är det min plikt att skydda min familj"
Ja, och jag skyddar min familj.. Förstår du inte det?
Självklart älskar jag honom, han är ju trots allt min bror.


Själen har domnat.
Tårarna smakar bittert, kan det vara så min själ smakar?
Vid vare hjärtslag känns det som att bröstkorgen ska brista.
Varför kan inte du också domna?

Jag hatar det här, men jag hatar henne mer.
Vart gjorde du av med min bror? Vart tog han vägen..
Han skulle aldrig göra så här, aldrig.





Förstår att ni kan tycka att det här är sjukt ointressant att läsa om..
Men jag måste får skriva av mig.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-13 07:08:14

Vad vackert skrivet!
Han kommer vakna upp en vacker dag, jag hoppas dock att den dagen kommer snart för allas skull!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-13 07:49:54

Du och din familj kommer att få eran bror/son tillbaka, jag lovar. Många kramar till eran fina familj

Svar: Det tror jag med, men de kommer aldrig att bli som förut.
ellen westerlund

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-13 09:55:56

Tycker inte det är ointressant, har läst HENNES blogg länge och sett det missförhållande som pågår. Vet inte vad som hänt er emellan, men hemmahos dom behöver alla 4 barnen hjälp utifrån.

Svar: Både hon och T påstår ju att allt funkar och att alla mår bra. Men jag har svårt att tro att han kan tala för N.. Vet dock inte vad jag kan göra åt saken..
ellen westerlund

Postat av: T

Publicerad 2012-11-13 11:37:39

Ellen nu är du allt orättvis, du skriver att jag brutit och gjort fel.
Men saken är ju att du börjar med att snacka skit om min sambo och det accepterar jag inte.
Jag vill inte diskutera mitt liv som om det vore en freak show här på nätet, så sluta skriv om mig och Hannah på din blogg.
Du får respektera min vilja.
Och Pernilla vad är det för jävla skitsnack?
Vi har har våra problem men att dom skulle fara illa av vårt levande är bara rent jävla förtal.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-13 11:43:31

Får du ha någon kontakt med S och N?
Eller har de tagits helt ifrån alla deras släktingar :(?

Svar: Jo det är klart vi får ha kontakt med dom! Det är då inte sagt något om det.Men det blir inte att prata med dom så mycket under dessa omständigheter.
ellen westerlund

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-13 15:20:27

Tommy ! Inser du inte att hanna försöker helt att avskärma dig från din kärnfamilj, du har ju bara henne att lyssna på, de är alltid bara från en sida som du då ser saker.Tänk ordentligt på den saken.Hur ofta pratar du med din mamma,syskon o.s.v.? Gå tillbaka i hannas blogg så ser du vem som började med vad,hanna pratade illa om Nova b.la. vilket fick många av oss att reagera på, nej gå tillbaka och läs i lugn och ro. Låt hon nu inte köra med sin tia/stroke hon som är så ärlig skulle väl ha sagt som det är att hon fick panikångest eller stressångest men en stroke/tia aldrig, då skulle hon ha varit ofta för att kolla blodtryck fått äta blodförtunnande medel jag lovar. De hanna skrev på sin blogg om att ta avstånd från sina vuxna barn vet vi alla att hon menar din egen mamma, men vem var det som stängde sin dörr egentligen?Tala om att ljuga och prata skit på sin blogg. Hanna har tydligen fått dig att tro att de är din mamma som tog avstånd, men Tommy TÄNK EFTER vem sa vad? Du har bara en mamma glöm inte det. Vi vet att du älskar dina barn och tar väl hand om dom men dom far illa med att bo med styvmor som är så ego, som utnyttjar dig och din snällhet. Slå näven i bordet börja att ställa krav då visar hanna sitt rätta jag och förhoppningsvis kan ni börja leva som en vanlig familj där även din kärnfamilj är välkommen, och hanna slutar med sin stora EGOISTISKA syn för då skulle även hon bli en i din kärnfamilj.

Postat av: T

Publicerad 2012-11-13 18:07:35

tror ni att man blir halvsidesförlamad och tappar tal från en panikångestattack? ett högt kolesterol samt stress ledde till denna tia/stresskollaps.Hon äter Trombyl(blodförtunnande) förebyggande mot nya proppar och blodvärde samt blodtryck kollas hela tiden.

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-13 19:26:40

Till dig Tommy och till din familj.

Jag har följt Hannahs blogg, till en början av ren nyfikenhet efter Ems. Sedan av glädje då ni hittade varann! Men sedan några månader följer jag bloggen av ren förskräckelse:( jag vill veta hur det går med er tre Tommy, för dig som verkar vara en jättefin pappa och för dina barn. För andra som står utanför och inte är inne i "kärleksbubblan" är det rent horribelt att läsa det hon skriver.
Hur kan du någonsin gå med på detta? Jag tror helt säkert att ni älskar varandra men det kan inte vara ok för dig att Hannah behandlar dina barn på detta vis. Ser du inte vad som händer? Eller blundar du för sanningen..? Jag får så jobbiga minnen från min egen barndom när jag så tydligt ser vad som sker hos er.. pappas fru som kom in i vårat liv med sina barn när jag var 7 år. Den utanförskap jag och mina systrar kände finns kvar än idag, snälla låt inte dina tjejer växa upp med denna känsla att aldrig vara accepterad fullt ut hos sin pappas nya.
Det är sjukt jobbigt att behöva höra det man inte vill höra, visst slår man ifrån sig och tycker alla andra är elaka. Jag förstår det så väl Tommy MEN det frångår ju inte sanningen då Hannah skriver ut det, helt öppet i sin blogg. Du måste förstå att din familj o andra reagerar, detta kan omöjligt vara sunt för någon:(
Detta inlägg känns säkert också som ett påhopp, det känns elakt, det känns som att jag lägger mig i. Förlåt men du och dina tjejer bryr jag mig om fast jag inte känner er. Och din familj önskar jag att jag hade!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-13 23:10:32

Bra skrivit Johanna. Jag känner heller ingen i familjen, men står fast vid att det råder missförhållanden i nuvarande konstellation . Det verkar ju. Vara så attcdu prioriterar dina tjejer. Kanske måste detta höras tydligare. Också vända på det så hon får lösa sina barn på egen hand som hon ju nu vill ha det.. Missförhållanden utifrån är mest för att öppna upp på hur det ska vara. Och Tommy det jag säger är inte förtal, det är fakta som kan plockas direkt ur din flickväns blogg. Hoppas detta är ett wakeupcall nu så tjejerna kan få fom är värda och har rätt till

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-13 23:17:19

Jag har inte velat lägga mig i. Men Ellen, finaste Ellen. Jag vet att du bara gör det här för att rädda din bror, jag tror att alla (ink. T och H) förstår att du gör det av kärlek. Den du älskar släpper du fri.

Vill vara anonym, då jag har varit i ett dåligt förhållande själv. När min familj försökte "rädda mig" drog jag mig bara mer från dem, det är inte kul att känna skam och någonstans vill man gärna att alla ska tro att man är den där starka som alltid gör rätt beslut. Tommy måste få känna att det är hans beslut ifall han vill lämna Hanna, inte någon annans. Det han behöver känna är att ni finns där, inte att ni dömmer honom.

Jag säger inte att Hanna är dålig för Tommy eller för hans barn, då jag inte har en aning om hur de har det innanför deras väggar. Men jag vet att du och din familj måste släppa taget och sluta skriva saker på internet för att han ska inse vart han hör hemma.

Kärleken övervinner allt.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-14 09:09:42

Hej Tommy, vad bra att du bryr dig om tillräckligt för att läsa här. Att slänga ur sig anklagan om förtal som ni gör till höger och vänster får mig att undra om ni verkligen vet vad förtal är? Gå gärna in och googla det. Vi som försöker nå fram till dig är inte ute i ont uppsåt. Jag tycker Johanna skriver det på ett mycket bra sätt. Om du skulle stå utanför bubblan du befinner dig i eller det gällde någon annan hade du nog reagerat likvärdig. Gå gärna som sagt tillbaka och läs historian. Det första hon börjar skriva om när ni ska flytta ner är vad skönt detsamma bli med avlastning av hennes barn och hushållsgöromål mm. När jag flyttade ihop med min man fokuserade jag på närhet och att få göra saker för varandra. Vi ber dig bara tänka över helheten och inte bara utifrån förälskelsen. Med vänlig hälsning, Pernilla

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-14 13:05:22

Freakshow Tommy? Det är väl den delen Hannah står för i sin blogg..
En dag kommer du vakna upp och inse att du behöver din familj som allra mest, hoppas du inte har stött ifrån dig dem för långt då.

Postat av: r

Publicerad 2012-11-20 23:39:51

bjud länk till hennes blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela