NoSuperhuman

If I go crazy then will you still call me superman?

En dag..

Publicerad 2012-12-16 00:51:32 i

Ligger i sängen med hörlurarna på i ett försök att dränka tankarna men det blir nog snarare värre skulle jag tro.. Sinnesron är nere på noll och ångesten uppe i toppen, vad har hänt med mig egentligen?
Allt känns grått och monotomt. Känns som att dagarna går på repeat. Jävla hamsterhjul!
Borde kanske bara vika av vägen och trampa upp en egen stig...?
Det får bli en annan dag, jag är för trött nu.. Imorgon, nästa vecka, om 10 år. En dag.. En dag ska jag börja leva.

Jag är bara för trött just nu.

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2012-12-29 12:13:06

Några ord till dej min älskade vackra dotter.

Så har han sett dem, far och son,
ren genom många leder
slumra som barn; men varifrån
kommo de väl hit neder?
Släkte följde på släkte snart,
blomstrade, åldrades, gick --- men vart?
Gåtan, som icke låter
gissa sig, kom så åter!

Tyst är skogen och nejden all,
livet där ute är fruset,
blott från fjärran av forsens fall
höres helt sakta bruset.
Tomten lyssnar och, halvt i dröm,
tycker sig höra tidens ström,
undrar, varthän den skall fara,
undrar, var källan må vara.

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
gott intill morgontimma.
Månen sänker sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela